Nya året.

Äntligen är det nya Turfåret igång. Och idag på den lediga dagen tog jag en lite längre runda utan så mycket zoner. Men skönt va det.
Och ibland kändes det som, vart fan är jag?? Mitt ute bland kossor och traktorer, men det va för kallt för dom. Kossorna alltså.
Och tro mig bakom ladan så är det en traktor. Men väl där ute vid en zon så har zonmakarna tänkt till och skyltat fram till zonen så att även jag hittar rätt.
Och när jag komm fram till Gäddeholm och skulle ta EsoxLucius så va den blockad i 20 minuter. Nu när isen har lagts sig på Mälaren så är det inte långt till Björnön så jag utmanar ödet att gå över. Har lite fobi för is, Och jag lovar att det knakade och sprack i isen när jag traskade över men efter att ha hoppat mellen isflaken så kom jag fram och kunde ta BjörnöBrygga.
Isflak och isflak, ja de va ett stort isflak i allafall :-). Nu laddar vi för Västmanlands Turföl imorgon och firandet av squirrel det kommer att bli väldans kul. Bilder från Turfträffen kommer senare.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

750 000 Tusen.

Omgångs Unika.

Underbar helg.